Iklan Menarik

Sunday 24 December 2017

Cara Tukar URL Youtube





Apabila anda mula-mula menyertai YouTube, mungkin anda memilih URL yang tidak sesuai dengan apa yang telah anda buat pada hari ini. 

Sebelum ini, anda boleh memulakan akaun baru dengan URL yang lebih sesuai dengan jenama anda, tetapi yang ingin melalui usaha memulakan saluran baru, terutamanya selepas anda memperoleh beberapa pelanggan. 

Sekarang ada cara yang lebih mudah untuk mendapatkan URL baru tanpa perlu membatalkan semua kerja yang telah anda lakukan untuk membina perkara berikut di YouTube. YouTube menyatakan bahawa bermula minggu ini ia akan menghantar e-mel dan pemberitahuan kepada pengguna yang layak yang akan memberi mereka peluang untuk menuntut URL baru. YouTube akan mencadangkan beberapa URL berpotensi untuk anda pilih berdasarkan penerangan saluran anda, Google mengenal pasti, dan tapak web yang dikaitkan dengan akaun YouTube anda. Salah satu yang anda pilih URL baru anda, pelanggan anda akan diarahkan secara automatik jika mereka cuba masuk ke akaun anda melalui URL lama. 

Hati-hati, kerana sebaik sahaja anda mengubah URL anda sekali anda tidak akan dapat mengubahnya lagi, jadi pastikan ia adalah satu yang anda kenyang sepenuhnya.

Sebelum itu, anda perlu..

Pertama sekali anda perlu memenuhi syarat kelayakan Youtube, iaitu seperti berikut:

  • 500 subscriber atau lebih
  • Channel anda sekurang-kurangnya 30 hari
  • Channel anda mempunyai gambar
  • Mempunyai Channel art
Akaun anda juga perlu dalam "status yang baik", yang bermaksud akaun anda tidak pernah dikenakan sebarang tindakan yang melanggar terma dan syarat dari Youtube.

Anda akan tahu jika anda memenuhi syarat untuk menukar URL kerana pihak Youtube akan memaklumkan anda melalui e-mel. Dari sana anda boleh mengambil langkah berikut:
  • Langkah pertama, log masuk ke akaun Youtube anda.
  • Pergi ke setting akaun anda dengan mengklik profil anda di sudut kiri atas, kemudian klik ikon setting tersebut.
  • Dalam kotak "Get a Custom URL", anda akan melihat URL anda yang telah diluluskan.
  • Check "I agree to the Terms of Service", kemudian klik "Change URL". Perlu diingat, anda hanya boleh menukar URL anda sekali sahaja. Apabila dah yakin, click "Confirm choice". 
Selepas itu, anda akan mendapat URL baru dan meraih manfaat URL baharu anda.

No comments:

Post a Comment

Follow Us @ggforza